ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 山形県立保健医療大学
  2. 山形県立保健医療大学-紀要論文
  3. vol.13 2010

特別支援学校の児童生徒の性に関する調査 : 教員を対象として

https://yachts.repo.nii.ac.jp/records/70
https://yachts.repo.nii.ac.jp/records/70
deb7b64e-8e41-459f-a27c-9a12d8a72ac7
名前 / ファイル ライセンス アクション
特別支援学校の児童生徒の性に関する調査 ~教員を対象として~.pdf ypuhs-13-08.html (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-12-10
タイトル
タイトル 特別支援学校の児童生徒の性に関する調査 : 教員を対象として
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 井上, 京子

× 井上, 京子

WEKO 1938

井上, 京子

Search repository
菊地, 圭子

× 菊地, 圭子

WEKO 1939

菊地, 圭子

Search repository
遠藤, 恵子

× 遠藤, 恵子

WEKO 1940

遠藤, 恵子

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 1941
姓名 INOUE, Kyoko
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 1942
姓名 KIKUCHI, Keiko
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 1943
姓名 ENDO, Keiko
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 Abstract: The aim of this study was to examine the consciousness of teachers regarding sex education in schools for special needs education, and to investigate the actual implementation of sex education in these schools. A questionnaire was distributed to 188 teachers in schools for special needs education, and 85 responses were analyzed. Teachers had experienced students “touching their own genitals” and “hugging friends and teachers”, and viewed these behaviors as problematic. Teachers of elementary and junior high school age students thought that “appearance”, “communication” and “daily life rules” were necessary elements of sex education, while teachers of senior high school students considered “communication”, “sexual abuse” and “dating” to be necessary. The teachers’ practice of sex education as a subject and guidance in everyday life reflected these same issues. 82 teachers thought that it was necessary to study methods of implementing sex education for students with intellectual disabilities, but only 21 of the teachers reported holding study meetings at their schools. 57 of the teachers replied that they “struggled” with sex education, reporting that they“ do not know how to teach” and“ there are no opportunities to study the issue”. It is necessary to examine concrete educational content and methods that can be used to help students in schools for special needs education to acquire basic life skills, and to deepen their understanding of their own sexuality and of others. Key Words: Schools for special needs education; intellectual disability; sex education; teachers
書誌情報 山形保健医療研究 = Yamagata Journal of Health Sciences

巻 13, p. 83-94, 発行日 2010-01-01
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11209872
その他の言語のタイトル
その他のタイトル Sex Education for Students with Intellectual Disabilities : A Survey on the Consciousness of Teachers
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル トクベツ シエン ガッコウ ノ ジドウ セイト ノ セイ ニカンスル チョウサ : キョウイン オ タイショウ トシテ
出版者
出版者 山形県立保健医療大学
出版者(ヨミ)
値 ヤマガタ ケンリツ ホケン イリョウ ダイガク
別言語の出版者
値 Yamagata Prefectural University of Health Sciences
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(Article)
資源タイプ・ローカル
値 紀要論文
資源タイプ・NII
値 Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
値 text
資源タイプ・ローカル表示コード
値 2
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 08:57:51.048575
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3